Menu Zavrieť

Je Assassin’s Creed formula “pravé” RPG?

titulka

Nedávno (teda, kým s týmto článkom budem hotový, tak už bude aj dávnejšie) konkrétne teda 30.4.2020, vyšiel prvý trailer na najnovší Assassin’s Creed, ktorý ale bohužiaľ, bol len čisto cinematický bez akéhokoľvek gameplayu.Takisto sme sa dozvedeli nejaké menšie detaily a dostali pár in-game screenshotov. A práve kvôli týmto screenshotom a gameplay detailom mám strach…

Aby bolo jasné, sériu Assassin’s Creed milujem a jedná sa o osobnú srdcovku. Hral som úplne všetko čo séria ponúkla, dokonca aj shitty mobile spinoffy o ktorých málo kto vie. Teda až doteraz. Assassin’s Creed bola vždy tak trochu hra svojho vlastného druhu, ktorá obsahovala RPG elementy, lineárny príbeh, no na svoju dobu pomerne slušne otvorený svet a voľnosť prístupu k misiám (misia, quest, whatever). A práve to sa mi na sérií vždy páčilo, bola to hra svojho druhu, hra ktorú som zapol nie lebo som mal chuť zahrať si nejaké dobré RPGčko, ale mal som chuť zahrať si to ako konkrétnu hru. Parkour, stealth a dobrý príbeh boli dôvody, prečo som hry z tejto série miloval.

Ubisoft vždy mali svoju formulku ako tvorili a dizajnovali hry a tú zakaždým pretvárali a inovovali ju v každej novej hre. No základ vždy zostal. Vždy ste vedeli povedať že ide o Assassin’s Creed.

Čo fungovalo a čo nie

Za najlepšiu a najväčšiu “inováciu” a osobne asi najsilnejším dielom v sérií (áno dokonca viac ako Ezio Trilogy) pokladám Black Flag, už len pre odvážne zmeny v hre a sympatického Edwarda. V tejto hre proste všetko krásne fungovalo, ako by povedal Todd Howard “it just works”. Side content bol zaujímavý, príbeh skvelý, historické postavy boli super a kupodivu “Assassin-piráti” dávali zmysel. Potom už len pár mediocre hier neskôr a máme tu hry, ktoré sa od predošlých dielov odlišujú až príliš a idú hrať na full blown RPGčka. Bohužiaľ ani to im veľmi nejde…

Assassin’s Creed Origins, hra ktorá sa zmenila tak veľmi že stratila svoju identitu. Asi tak nejak by som ju opísal. Little did I know, že to bol len začiatok…

Bayek, dobrý protagonista v mediocre hre

Grind Odyssey

kassandra

Hra, cez ktorú som sa už fakt nevedel predrieť bola Odyssey. Kde začať…Fakt si nemyslím že si v Ubisofte uvedomujú čo robí RPG hry záživnými. Jednoducho grindfest. Je super mať open world, v ktorom je čo robiť, no záživnosť sa rýchlo vytratí pri questoch, ktoré su všetky na jedno kopyto. Obrovský a plný svet, ktorý je ale zároven pustý a bez života. NPC characters ktorí sa len tak túlajú (trochu ako hráč samotný, ked bezzmyselne behá od questu ku questu), lokácie ktoré sú síce pekné ale všetky vyzerajú rovnako a tak sa rýchlo vytratí ich čaro. A pre boha živého. Mikrotransakcie…možno spravené naschvál, aby ste si po hodinách utrpenia ušetrili grind? Stojí za to utrpenie aspon príbeh? Neviem. Nezvládal som to prejsť. Viem k tomu asi povedať toľko, že ma neupútal…

In our opinion, it is not worth relying on any microtransactions - Is it worth spending real money on micro-transactions in Odyssey? - FAQ - Assassins Creed Odyssey Guide
Microtransakcie, v singleplayer hre, are you f#cking kidding me.

Čiže pointa je

Zdá sa, že Ubisoft si spravil novú formulku pre Assassin’s Creed, formulku ktorá nie je až tak zlá no nemá depth. Podľa môjho skromného názoru by sa mali sústrediť na MENEJ contentu a spraviť ho kvalitnejším a zaujímavejším. Nemusia ani meniť systém ako je v Origins a Odyssey, kde jednoducho musíte grindit aby ste sa mohli posunúť v hlavnej dejovej línií , len grindenie spraviť zaujímavejšie. Ale grind je samozrejme profitable a čím dlhšie hráči strávia v hre, tým lepšie pre developerov. A preto sa bojím o budúcnosť tejto srdcu blízkej série. Ak tento trend totižto bude pokračovať ako doteraz, osobne so sériou skončím a radšej budem hrať Black Flag po piaty krát. 

requiescat in pace

Prečítajte si článok o chystanom Assassin’s Creed Valhalla.

Lajkni a zdieľaj

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error

Pozdieľaj nás ďalej do sveta